Saturday, February 23, 2008

Svetiljka

Primila sam poziv sinoć. Tata. Gotovo zaboravljeni glas. Ne onaj koji sam slušala mesecima - hladan, gotovo automatski. Nego onaj, stari glas. Glas koji pita kako sam, koji brine, koji čestita na uspehu. I uvo koje čuje i sluša. Ne kažem da je nešto specijalno, ali ipak uliva malo nade. Ne prevelike, prevelika očekivanja mogu da dovedu do velikih razočaranja. Ali su to sitnice koje čine sreću, a ja ne tražim ništa više. Samo se nadam da će ih biti još. Usamljena sitnica nema neki dugi efekat. Moja lična svetiljkica je malo jače bljesnula.

Inače, trebalo bi da i ona naša zajednička svetiljka malo zasija. Ne da očajavamo i da se prepustimo tužnoj struji. Nego da dokažemo i da pokažemo, da možemo bolje i da vredimo više. Da ne dopustimo da neka grupa neobrazovanih, propalih, loših ljudi sa iskrivljenom slikom morala, pravde, borbe uništi ne samo naše ulice i grad, nego i naše duše. Ne smemo! Ne treba nam mrak. Stakla se zamene, fasade okreče, ulice očiste. To nije problem. Problem je povratiti ugled, dostojanstvo, veru i nadu. Za to moramo da se borimo. Ima nas dovoljno svesnih i normalnih da to možemo! Nije lako, ali moramo da pokažemo pravo lice, lice koje treba svet da vidi. Da vidi našu volju, sposobnost, pamet, solidarnost, uspeh, snagu volje, nepokolebljivost, čast. Da zadobijemo poverenje, podršku, da se borimo onako kako se to radi u normalnom društvu, a ne nasiljem. Da sprečimo da nas neki drugi posipaju prašinom i krvlju i takvim nas prikazuju. Znamo da ima takvih, ali znamo da mi nismo jedni od njih. Da sprečimo da se izgubi ma i jedan život više, da sprečimo da se nešto ovakvo ponovi! Znamo da vredimo više i da možemo bolje, kao što rekoh! Ne treba nam lažna etiketa, moramo da je skinemo. Pesimizam još nikom nije dobra doneo.

Glavu gore, dosta je suza i tuge, dosta sramote, upalimo svetlo!

13 comments:

deda said...

Vise od optimizma mi se svidja prvi deo price.
A slika kaze jos i vise od reci.

Mousehunter said...

svi pisu o mraku i to mi se ne svidja. necu mrak, ni u kuci ni oko nje!:)
a mnogo imam lep pogled sa terase popodne, kad je suncan dan...:)

G_N_E_F said...

Rekoh ti da ce se tata prizvati pameti razumem i njega nije mu svejedno samo da se tako nastavi...ja sam siguran da vas on voli najvise na svetu

Mousehunter said...

Ako je tako, ja se nadam da ce nastaviti to i da pokazuje. ;)

Marko Radojković said...

hm... neću da ulazim u diskusiju o svim ovim glupostima koje se dešavaju, ne zato što mislim da su nebitne, već zato što jednostavno mislim da nemam dovoljno želje da to radim, ali jednu stvar moram da kažem...
Naime, ceo život slušam kako se priča da treba da se popravimo kako bismo se "drugima"(čitaj:svetu, evropi, pakistanu, nebitno) pokazali u boljem svetlu.

Ono što smatram da se propušta, i ono što treba da se uradi je da se pokuša da ljudi počnu sami sebe da gledaju u tom boljem svetlu. To ti je kao kada neki prljavi ljudi čiste stan samo kada treba neko da im dođe u goste... znaš, ništa ne može na silu, pogrešni podsticaji su svuda oko nas... kada bi.... ma shvatila si verovatno šta sam milio, ne želim da ulazim dublje u to...

Mousehunter said...

Shvatam sta hoces da kazes, i u pravu si. Ja sam rekla - covek ne moze da bude lep drugima, ako pre svega nije lep samom sebi. I ne samo covek, nego i drustvo, i ne samo lep, nego i sve ostalo. Samo mi se cini da ljudima fali malo motivacije...

Anonymous said...

I bi svetla!

Anonymous said...

u pravu si sto se tice svega...dosta je mraka oko nas...
a sto se tice vracanja ugleda i svega...hah pa primitivcima je tesko dokazati neke stvari...zato se dogadja to sto se dogadja
pozzz

Anonymous said...

Ima nade za nas, to je bitno!

Anonymous said...

I wish not agree on it. I assume polite post. Specially the designation attracted me to study the unscathed story.

Anonymous said...

Genial dispatch and this mail helped me alot in my college assignement. Gratefulness you seeking your information.

Anonymous said...

Easily I acquiesce in but I dream the brief should have more info then it has.

Anonymous said...

Easily I acquiesce in but I dream the post should have more info then it has.