Saturday, September 29, 2007

Oni dolaze

Trebalo bi verovatno da smisljam taj govor za ponedeljak, a ja umesto toga sedim za kompom i kuckam novi post. Napisacu govor sutra uvece, ne zato sto me sad mrzi, i onako ne radim nista posebno, nego da bi sto krace stajao na papiru - tako nece imati dovoljno vremena da mi se ne dopadne.



Gledala sam danas E.T.-a na televiziji, po ko zna koji put. Svaki put me odusevi, sa svojim amaterskim specijalnim efektima, simpa pricicom, slatkim klincima i neobicnim svemircem. Najvise mi se dopada sto je doticni svemirac DOBAR - nije od onih strasnih, nakaradnih vanzemaljaca koji dolaze da pokore Zemlju i pobiju covecanstvo, onih zelenih zlih iz novijih SF filmova. On je fini svemirac, koji se prosto izgubio i hoce kuci.

Nisam nikad razmisljala o zivotu u svemiru. Odnosno, o inteligentnom zivotu u svemiru. Verovatno negde postoji, al to 'negde' je verovatno negde mnogo daleko i verovatno ih necemo nikad videti ni sresti. Verovatno je tako i najbolje. Mi Zemljani nismo u stanju ni medjusobno skladno da zivimo, samo nam fale neki sa strane. Obrukali bi se pred njima verovatno...

Al razmisljam o ljudima i koliko medju njima ima "vanzemaljaca". I pri tom ne mislim na jedinstvene ljude, na one sa svojim licnim pecatom, koji se razlikuju od mase. Po meni, to su pravi ljudi. Za mene je razlicitost normalna. Na vanzemaljce mi vise lice oni, 'klonirani', sto isto izgledaju, isto razmisljaju (o sto trivijalnijim temama), isto govore, isto se ponasaju. Deluju mi kao neki losi spijuni, pokusaj malih zelenih da se preruse i infiltriraju medju ljude. Poput neke vojske robota. Mozda nisu najbolji imitatori, ali me plasi kako im uspeva da transformisu naivne ljude i ucine ih slicnim sebi. Prosiruju vojsku...

E pa mene nece. Necu da budem klon. Da se razumemo, necu ja sad da budem nesto 'novo', bila bih sumnjiva. 'Ljudski' je imati slicnosti sa drugim ljudima, mozda neka zajednicka interesovanja ili isto misljenje o nekoj temi, prihvatiti neke zajednicke navike, obicaje, norme. Al treba sacuvati licni pecat, nesto sto te nece uciniti jednim od 'losih spijuna'. Licni stav, stil, ukus. Otvorenost za nove stvari. Spremnost za razlicitost.

Nije lako, al je neophodno. Inace smo gotovi. Pokorice nas mali zeleni.

I don't want to be anything other than what I've been tryin to be lately
All I have to do is think of me and I've peace of mind
I'm tired of looking 'round rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me

Gavin DeGraw 'I don't wanna be'

5 comments:

Anonymous said...

Nas dvoje smo pravi mali zeleni;) a pesmica je prva liga znao sam da ce ti se dopasti heheh cmokic;)

Mousehunter said...

hm... ali ja necu da budem mali zeleni klon - ti i ja smo valjda antizeleni!:)

Anonymous said...

hmmm aj onda smo mali crveno beli hehe:P mwa

Mousehunter said...

moze, to uvek moze...:)mwa!

Anonymous said...

o moj Boze...pronadjoh se u temi... To je odgovor na swa moja pitanja...jbt pa ja sam vanzemaljac...samo to nisam do sada shvatala...sad razumem zasto me se neki plase na faxu...e pa sta cu im... sreca njihova pa sam ja dobar primerak...heh :D